Hírek, aktualitások

FOGYASZTÓVÉDELEM

Fogyasztóvédelmmel kapcsolatos információk, linkek

Figyelemfelhívás csalásokra

Kedves Ügyfelünk!

Néhány napja felhívtuk figyelmüket, egy új fajta csalási módszerre. A csalók valamelyik webáruház vagy egyéb szolgáltató nevében jelentkeznek, arra hivatkoznak, hogy valaki vásárlást indított a hívottfél kártyájával, de ezt ők észrevették, ezért letiltották. 

Figyelemfelhívás csalásokra

A Magyar Nemzeti Bank tájékoztatás szerint az elmúlt hónapokban megnövekedett a banki ügyfelekkel szembeni adathalász kísérletek, új módszerekkel próbálják csalók megszerezni az ügyfelek bankszámla vagy bankkártyaadatait.

OBA tájékoztató betéteseknek

Általános tájékoztatás örökösök részére

Ezzel a tájékoztatóval szeretnénk Önnek segítséget nyújtani, hogy egy haláleset bekövetkezésekor haláleseti kedvezményezettként vagy örökösként minél könnyebben és rövidebb idő alatt intézhesse banki ügyeit.

Hiteltörlesztési moratórium

Fizetési nehézségek

Körösszakáli kirendeltség nyitva tartás változása

Tisztellt ügyflelink!

A Polgári Bank Zrt. Körösszakáli kirendeltségében a nyitva tartás 2020. november 1-jétől az alábbiak szerint változik.

Genius Loci díj 2020.

A Genius Loci díj 2020. regionális díjazottjaként a Polgári Bank Zrt. elnök-ügyvezetőjének Béke Lászlónénak a képviseletében Szolnokiné Gaál Edit hálózatirányítási vezető és Csatári Antal a Bank Hajdúböszörményi fiókjának fiókigazgatója vettek részt, a Hajdúböszörményi Bocskai István Gimnázium Intézményvezetőjének Gyulai Sándornak a kíséretében 2020. október 03-án.

image

Tájékoztató fertőzésveszély elhárítására!

A Polgári Bank Zrt. felelős vállalatként munkatársai és ügyfelei egészségének védelmét is kiemelten fontos feladatnak tartja, a  Bank mindent megtesz a fertőzésveszély elhárítása érdekében.

image

FIGYELEM!

FIGYELEM!

Sajnos a Polgári Bank Zrt. neve mögé bújva is megjelent visszaélési formaként a csalási kísérlet. Bankunk valamely publikus adatát (pl. e-mail címét) felhasználva e-mail, SMS, telefon útján lépnek az adathalász csalók kapcsolatba ügyfeleinkkel, ezáltal próbálva további azonosító információkat szerezni, vagy közvetlenül pénzt kicsalni az ügyfeleinktől.

Tájékoztató

A bankkártyával végrehajtott konverziós fizetési művelek során alkalmazott árfolyamok közlési formájáról.

Rövidesen forgalomba kerülnek a korszerűbb alapanyagú 100 forintosok

2020. második negyedévében kerülnek forgalomba az új alapanyagú 100 forintos érmék. A jelenleg használt 100 forintosokkal továbbra is lehet majd fizetni.

Ügyféltájékoztató Azonnali Fizetési Rendszer

Az Azonnali fizetési rendszer (AFR) indulásának időpontja a Magyar Nemzeti Bank 23/2019 (VI.5.) MNB rendelete alapján 2020. március 2. Az AFR bevezetésével a világ számos országához hasonlóan a magyar pénzügyi rendszerben is alkalmazhatóak lesznek az elmúlt években már elérhetővé vált modern kommunikációs csatornák.

ÚJ fiók nyitása Sopronban!

A Polgári Bank Zrt. exkluzív környezetben az ügyfelek bankolási szokásainak megfelelő és kényelmüket valamint rugalmas ügyfélkiszolgálást biztosító fiók nyitása mellett döntött Sopronban!

image

EXIM díjátadó gála 2018

A Magyar Export-Import Bank Zrt. (Eximbank) és a Magyar Exporthitel Biztosító Zrt. (MEHIB) intézménypárosa Budapesten rendezte meg az EXIM AWARDS díjátadó gáláját, ahol a 2017-es évben elért eredmények alapján a leggyorsabban bővülő hitelintézeti partner a Polgári Bank Zrt. lett, a díjat Béke Lászlóné elnök-ügyvezető vette át.

image

Béke Lászlóné „PRO URBE Polgár” kitüntetést kapott

Polgár város általános fejlődése, hagyományainak megőrzése, várospolitikai, gazdasági, szakmai területen kifejtett tevékenysége elismeréseként a Polgár Város Képviselő-testülete Béke Lászlónét „PRO URBE Polgár” Emlékérem kitüntetésben részesítette.

image

Újabb adathalász támadássorozat banki ügyfelek ellen

Budapest, 2017. augusztus 8. – Június óta három nagybank ügyfeleitől próbálták megszerezni bizalmas banki adataikat bűnözők, így feltételezhetően célzott adathalász-támadássorozat zajlik a hazai hitelintézetek fogyasztói ellen. A bankok sohasem kérik el ügyfeleik bizalmas adatait e-mailben, SMS-ben vagy levélben. A fogyasztóknak célszerű azonnal felvenni a kapcsolatot hitelintézetükkel ilyen kísérletek esetén.

Tájékoztató

Tartós Befektetési Számla megszűnéséről és az újrakötés (meghosszabbítás) lehetőségéről.

Internet Bank Biztonsági szint emelés

Tisztelt Ügyfelünk!

A Polgári Bank Zrt az Internet Bank alkalmazás biztonságos használatának és az ügyfelek adatainak védelme  érdekében 2016. szeptember 15-én 22:00 órától az Electra Internet Bank alkalmazás biztonsági szintjét megemeli.

Árfolyamok

Kedvezményes Devizaárfolyam Számlához kapcsolódó devizaügyletekhez

DevizaVételKözépEladás
CHF323.70326.70329.70
EUR356.40359.40362.40
USD299.20302.20305.20
GBP410.60414.60418.60
DKK47.6648.0448.42
CZK13.6313.7413.85
NOK35.0735.3535.63
PLN78.1578.7879.41
SEK34.6934.9735.25

Frissítve: 2021.04.13 verzió: 2

Valutaárfolyamok Devizaügyletekhez

DevizaVételKözépEladás
CHF315.29325.04334.79
EUR348.37357.30366.23
USD293.01300.52308.03
GBP400.25412.63425.01

Frissítve: 2021.04.13 verzió: 2

Devizaárfolyamok Hitelügyletekhez

DevizaVételKözépEladás
CHF320.83325.04329.28
EUR352.67357.30361.96

Frissítve: 2021.04.13 verzió: 2

Figyelemfelhívás csalásokra

Figyelemfelhívás csalásokra

A Magyar Nemzeti Bank tájékoztatás szerint az elmúlt hónapokban megnövekedett a banki ügyfelekkel szembeni adathalász kísérletek, új módszerekkel próbálják csalók megszerezni az ügyfelek bankszámla vagy bankkártyaadatait:

  • banki ügyfélszolgálati telefonszám meghamisításával: időlegesen át tudják írni a hívó fél számát, így valamelyik bank hivatalos telefonszámáról keresik meg az ügyfeleket. A megkeresés ürügye a bank vagy az MNB nevében jóváhagyandó internetes vásárlásával kapcsolatos intézkedés, kártyaletiltás, az ügyfél által indított banki művelet elutasítása, veszélyhelyzet jelzése és - az ügyfélre nyomást helyezve - azonnali döntés kérése. A helyzet megoldásához az ügyfél bankszámla- vagy kártyaadatait, internetes belépési kódjait kérik el. Ha kiderül, hogy a hívott fél nem az adott bank ügyfele, jelzik, hogy hitelintézetük annak a pénzügyi intézménynek a megbízásából is eljár.

A bankok sohasem kérik el telefonon vagy elektronikus úton ügyfeleik azonosítóit, mivel már rendelkeznek ezekkel. Az MNB ilyen jellegű megkereséseket nem kezdeményez a banki ügyfelek irányába! Ismeretlen telefonos megkeresésnél érdemes a bankra és a megkeresés céljára vonatkozó kérdéseket feltenni, majd megszakítani a kapcsolatot. Ezután célszerű haladéktalanul jelezni a történteket immár a valódi banki ügyintézőknek.

  • az ügyfelek számítógépére vagy mobiltelefonjára távoli elérést biztosító kémprogramok telepítésével: telefonos vagy e-mailen jelentkező csalók az ügyfél mobiltelefonjára vagy számítógépére távoli elérést (páldául AnyDesk) biztosító, állítólagos "banki alkalmazást", illetve ismeretlen eredetű vírusirtó programokat, telepítenének. Ezek szintén a bizalmas banki azonosítókat - és más, a bűnözők számára értékes információkat - fürkésznék ki. A hitelintézetek a valóságban azonban sohasem igénylik ilyen programok telepítését.
  • ismert internetes szolgáltatókra hivatkozva: További újfajta megoldás, hogy a csalók nem bank, hanem valamelyik internetes kereskedői portál vagy egyéb szolgáltató nevében jelentkeznek, s a termék szállításához, szolgáltatásához kérik el előre az ügyfelek bizalmas banki adatait. Előfordul az is, hogy a bank nevében fellépő bűnözők e-mailben egy, az eredetire megtévesztésig hasonlító, de valójában hamis internetbanki oldalra ("függönyoldal") csalják, s ott kérik, hogy adja meg banki belépési adatokat.

A gyanús adathalász üzenetet – a számlavezető bank részére történő jelzés után – azonnal törölni kell, nem szabad megadni a személyes azonosítókat vagy megnyitni az üzenetet, vagy az abban szereplő linket.

A banki műveletekhez szükséges erős ügyfélhitelesítés, a fogyasztói tudatosság és a jegybank szigorú IT-felügyelése révén e kísérletek megelőzhetők, kivédhetők.

A bankszámlaműveleteknél már több éve, az internetes bankkártyás vásárlásoknál 2021. január 1. napjától bevezetett erős ügyfélhitelesítés jelentősen növelte az ügyfelek biztonságát a csalókkal szemben. A banki műveletek során nem elég a számla- vagy kártyaadatok  ismerete, ezen túlmenően további azonosító (a banktól mobiltelefonra érkező jelszó, online bankkártyás vásárlásoknál iPIN kód) is szükséges az ügylet jóváhagyásához.

A Magyar Nemzeti Bank folyamatosan felügyeli a pénzügyi intézmények informatikai rendszereinek biztonságát. Ezen túlmenően a banki ügyfelek online biztonsági tudatosságának fejlesztése – többek között a csaló adathalász módszerek és tartalmak megfelelő kezelése – érdekében honlapján tájékoztató oldalt (https://www.mnb.hu/fogyasztovedelem/hirek-aktualitasok/ne-valjon-szamitogepes-csalas-aldozatava)  és fogyasztóvédelmi tájékoztatót (https://www.mnb.hu/fogyasztovedelem/bankkartyak/biztonsag/a-bankkartyas-csalasokrol) is közzétett.