Hírek, aktualitások

Hiteltörlesztési moratórium

Körösszakáli kirendeltség nyitva tartás változása

Tisztellt Ügyfeleink!

A Polgári Bank Zrt. Körösszakáli kirendeltségének a nyitva tartása 2022. június 01-től az alábbiak szerint változik.

A Magyar Nemzeti Bank tájékoztatása

Csalók kérnek levélben pénzt az MNB-re vagy annak elnökére hivatkozva

Új trükkökkel támadnak a banki csalók

Tegyen meg mindent annak érdekében, hogy ne legyen telefonos adathalászat („vishing”) áldozata.

A csalók telefonon próbálnak kicsalni adatokat az ügyfelektől adategyeztetésre hivatkozva, önmagukat a bank dolgozóinak kiadva.

Tájékoztató

Tisztelt Ügyfelünk!

Tájékoztatjuk, hogy a Magyar Nemzeti Bank a Sberbank tevékenységi engedélyét 2022. március 02-án visszavonta. Ez azt jelenti, hogy a Sberbank irányába indított átutalások nem fognak teljesülni.

Kiberbiztonság

„KIBERBIZTONSÁG – Call centeres átverés ipari méretekben”

Magyar Bankszövetség,  a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Nemzeti Kibervédelmi Intézet és az Országos Rendőr-főkapitányság közös sajtóközleménye.

Fizetési nehézségek

Polgármesteri Elismerő oklevél

Szólláth Tibor Hajdúnánás polgármestere oklevelet adományozott Timári Lajosné Hatalóczki Ilona részére, a Polgári Bank Zrt. Hajdúnánási fiók dolgozójának, a több évtizeden át egy munkahelyen ledolgozott idő elimeréseként.

 image

Csökmői kirendeltség nyitva tartás változása

Tisztellt Ügyfeleink!

A Polgári Bank Zrt. Csökmői kirendeltségének a nyitva tartása 2021. május 10-től az alábbiak szerint változik.

OBA tájékoztató betéteseknek

Általános tájékoztatás örökösök részére

Ezzel a tájékoztatóval szeretnénk Önnek segítséget nyújtani, hogy egy haláleset bekövetkezésekor haláleseti kedvezményezettként vagy örökösként minél könnyebben és rövidebb idő alatt intézhesse banki ügyeit.

Körösszakáli kirendeltség nyitva tartás változása

Tisztellt ügyflelink!

A Polgári Bank Zrt. Körösszakáli kirendeltségében a nyitva tartás 2020. november 1-jétől az alábbiak szerint változik.

Genius Loci díj 2020.

A Genius Loci díj 2020. regionális díjazottjaként a Polgári Bank Zrt. elnök-ügyvezetőjének Béke Lászlónénak a képviseletében Szolnokiné Gaál Edit hálózatirányítási vezető és Csatári Antal a Bank Hajdúböszörményi fiókjának fiókigazgatója vettek részt, a Hajdúböszörményi Bocskai István Gimnázium Intézményvezetőjének Gyulai Sándornak a kíséretében 2020. október 03-án.

image

Tájékoztató

A bankkártyával végrehajtott konverziós fizetési művelek során alkalmazott árfolyamok közlési formájáról.

Rövidesen forgalomba kerülnek a korszerűbb alapanyagú 100 forintosok

2020. második negyedévében kerülnek forgalomba az új alapanyagú 100 forintos érmék. A jelenleg használt 100 forintosokkal továbbra is lehet majd fizetni.

Ügyféltájékoztató Azonnali Fizetési Rendszer

Az Azonnali fizetési rendszer (AFR) indulásának időpontja a Magyar Nemzeti Bank 23/2019 (VI.5.) MNB rendelete alapján 2020. március 2. Az AFR bevezetésével a világ számos országához hasonlóan a magyar pénzügyi rendszerben is alkalmazhatóak lesznek az elmúlt években már elérhetővé vált modern kommunikációs csatornák.

ÚJ fiók nyitása Sopronban!

A Polgári Bank Zrt. exkluzív környezetben az ügyfelek bankolási szokásainak megfelelő és kényelmüket valamint rugalmas ügyfélkiszolgálást biztosító fiók nyitása mellett döntött Sopronban!

image

EXIM díjátadó gála 2018

A Magyar Export-Import Bank Zrt. (Eximbank) és a Magyar Exporthitel Biztosító Zrt. (MEHIB) intézménypárosa Budapesten rendezte meg az EXIM AWARDS díjátadó gáláját, ahol a 2017-es évben elért eredmények alapján a leggyorsabban bővülő hitelintézeti partner a Polgári Bank Zrt. lett, a díjat Béke Lászlóné elnök-ügyvezető vette át.

image

Béke Lászlóné „PRO URBE Polgár” kitüntetést kapott

Polgár város általános fejlődése, hagyományainak megőrzése, várospolitikai, gazdasági, szakmai területen kifejtett tevékenysége elismeréseként a Polgár Város Képviselő-testülete Béke Lászlónét „PRO URBE Polgár” Emlékérem kitüntetésben részesítette.

image

Újabb adathalász támadássorozat banki ügyfelek ellen

Budapest, 2017. augusztus 8. – Június óta három nagybank ügyfeleitől próbálták megszerezni bizalmas banki adataikat bűnözők, így feltételezhetően célzott adathalász-támadássorozat zajlik a hazai hitelintézetek fogyasztói ellen. A bankok sohasem kérik el ügyfeleik bizalmas adatait e-mailben, SMS-ben vagy levélben. A fogyasztóknak célszerű azonnal felvenni a kapcsolatot hitelintézetükkel ilyen kísérletek esetén.

Tájékoztató

Tartós Befektetési Számla megszűnéséről és az újrakötés (meghosszabbítás) lehetőségéről.

Internet Bank Biztonsági szint emelés

Tisztelt Ügyfelünk!

A Polgári Bank Zrt az Internet Bank alkalmazás biztonságos használatának és az ügyfelek adatainak védelme  érdekében 2016. szeptember 15-én 22:00 órától az Electra Internet Bank alkalmazás biztonsági szintjét megemeli.

Árfolyamok

Kedvezményes Devizaárfolyam Számlához kapcsolódó devizaügyletekhez

DevizaVételKözépEladás
CHF401.57404.81408.05
EUR388.70391.83394.96
USD378.10381.15384.20
GBP458.61462.31466.01
DKK52.6553.0753.49
CZK16.0916.2216.35
NOK39.8940.2140.53
PLN83.5884.2584.92
SEK37.7138.0138.31

Frissítve: 2022.08.12 verzió: 2

Valutaárfolyamok Devizaügyletekhez

DevizaVételKözépEladás
CHF394.31406.51418.71
EUR384.89394.76404.63
USD373.12382.69392.26
GBP452.47466.46480.45

Frissítve: 2022.08.12 verzió: 1

Devizaárfolyamok Hitelügyletekhez

DevizaVételKözépEladás
CHF401.24406.52411.81
EUR389.64394.77399.91

Frissítve: 2022.08.12 verzió: 1

Figyelemfelhívás csalásokra 2021 01 10

Figyelemfelhívás csalásokra

A Magyar Nemzeti Bank tájékoztatás szerint az elmúlt hónapokban megnövekedett a banki ügyfelekkel szembeni adathalász kísérletek, új módszerekkel próbálják csalók megszerezni az ügyfelek bankszámla vagy bankkártyaadatait:

  • banki ügyfélszolgálati telefonszám meghamisításával: időlegesen át tudják írni a hívó fél számát, így valamelyik bank hivatalos telefonszámáról keresik meg az ügyfeleket. A megkeresés ürügye a bank vagy az MNB nevében jóváhagyandó internetes vásárlásával kapcsolatos intézkedés, kártyaletiltás, az ügyfél által indított banki művelet elutasítása, veszélyhelyzet jelzése és - az ügyfélre nyomást helyezve - azonnali döntés kérése. A helyzet megoldásához az ügyfél bankszámla- vagy kártyaadatait, internetes belépési kódjait kérik el. Ha kiderül, hogy a hívott fél nem az adott bank ügyfele, jelzik, hogy hitelintézetük annak a pénzügyi intézménynek a megbízásából is eljár.

A bankok sohasem kérik el telefonon vagy elektronikus úton ügyfeleik azonosítóit, mivel már rendelkeznek ezekkel. Az MNB ilyen jellegű megkereséseket nem kezdeményez a banki ügyfelek irányába! Ismeretlen telefonos megkeresésnél érdemes a bankra és a megkeresés céljára vonatkozó kérdéseket feltenni, majd megszakítani a kapcsolatot. Ezután célszerű haladéktalanul jelezni a történteket immár a valódi banki ügyintézőknek.

  • az ügyfelek számítógépére vagy mobiltelefonjára távoli elérést biztosító kémprogramok telepítésével: telefonos vagy e-mailen jelentkező csalók az ügyfél mobiltelefonjára vagy számítógépére távoli elérést (páldául AnyDesk) biztosító, állítólagos "banki alkalmazást", illetve ismeretlen eredetű vírusirtó programokat, telepítenének. Ezek szintén a bizalmas banki azonosítókat - és más, a bűnözők számára értékes információkat - fürkésznék ki. A hitelintézetek a valóságban azonban sohasem igénylik ilyen programok telepítését.
  • ismert internetes szolgáltatókra hivatkozva: További újfajta megoldás, hogy a csalók nem bank, hanem valamelyik internetes kereskedői portál vagy egyéb szolgáltató nevében jelentkeznek, s a termék szállításához, szolgáltatásához kérik el előre az ügyfelek bizalmas banki adatait. Előfordul az is, hogy a bank nevében fellépő bűnözők e-mailben egy, az eredetire megtévesztésig hasonlító, de valójában hamis internetbanki oldalra ("függönyoldal") csalják, s ott kérik, hogy adja meg banki belépési adatokat.

A gyanús adathalász üzenetet – a számlavezető bank részére történő jelzés után – azonnal törölni kell, nem szabad megadni a személyes azonosítókat vagy megnyitni az üzenetet, vagy az abban szereplő linket.

A banki műveletekhez szükséges erős ügyfélhitelesítés, a fogyasztói tudatosság és a jegybank szigorú IT-felügyelése révén e kísérletek megelőzhetők, kivédhetők.

A bankszámlaműveleteknél már több éve, az internetes bankkártyás vásárlásoknál 2021. január 1. napjától bevezetett erős ügyfélhitelesítés jelentősen növelte az ügyfelek biztonságát a csalókkal szemben. A banki műveletek során nem elég a számla- vagy kártyaadatok  ismerete, ezen túlmenően további azonosító (a banktól mobiltelefonra érkező jelszó, online bankkártyás vásárlásoknál iPIN kód) is szükséges az ügylet jóváhagyásához.

A Magyar Nemzeti Bank folyamatosan felügyeli a pénzügyi intézmények informatikai rendszereinek biztonságát. Ezen túlmenően a banki ügyfelek online biztonsági tudatosságának fejlesztése – többek között a csaló adathalász módszerek és tartalmak megfelelő kezelése – érdekében honlapján tájékoztató oldalt (https://www.mnb.hu/fogyasztovedelem/hirek-aktualitasok/ne-valjon-szamitogepes-csalas-aldozatava)  és fogyasztóvédelmi tájékoztatót (https://www.mnb.hu/fogyasztovedelem/bankkartyak/biztonsag/a-bankkartyas-csalasokrol) is közzétett.

Ha bármilyen csalásra vagy csalás gyanújára utaló körülményt észlel telefonon, interneten keresztül, kérjük, haladéktalanul jelezze a csalasmegelozes@polgaribank.hu e-mail címen.