Hírek, aktualitások

A Magyar Nemzeti Bank tájékoztatása

Csalók kérnek levélben pénzt az MNB-re vagy annak elnökére hivatkozva

Új trükkökkel támadnak a banki csalók

Tegyen meg mindent annak érdekében, hogy ne legyen telefonos adathalászat („vishing”) áldozata.

A csalók telefonon próbálnak kicsalni adatokat az ügyfelektől adategyeztetésre hivatkozva, önmagukat a bank dolgozóinak kiadva.

Tájékoztató

Tisztelt Ügyfelünk!

Tájékoztatjuk, hogy a Magyar Nemzeti Bank a Sberbank tevékenységi engedélyét 2022. március 02-án visszavonta. Ez azt jelenti, hogy a Sberbank irányába indított átutalások nem fognak teljesülni.

Kiberbiztonság

„KIBERBIZTONSÁG – Call centeres átverés ipari méretekben”

Magyar Bankszövetség,  a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Nemzeti Kibervédelmi Intézet és az Országos Rendőr-főkapitányság közös sajtóközleménye.

Hiteltörlesztési moratórium

Fizetési nehézségek

Polgármesteri Elismerő oklevél

Szólláth Tibor Hajdúnánás polgármestere oklevelet adományozott Timári Lajosné Hatalóczki Ilona részére, a Polgári Bank Zrt. Hajdúnánási fiók dolgozójának, a több évtizeden át egy munkahelyen ledolgozott idő elimeréseként.

 image

Csökmői kirendeltség nyitva tartás változása

Tisztellt Ügyfeleink!

A Polgári Bank Zrt. Csökmői kirendeltségének a nyitva tartása 2021. május 10-től az alábbiak szerint változik.

OBA tájékoztató betéteseknek

Általános tájékoztatás örökösök részére

Ezzel a tájékoztatóval szeretnénk Önnek segítséget nyújtani, hogy egy haláleset bekövetkezésekor haláleseti kedvezményezettként vagy örökösként minél könnyebben és rövidebb idő alatt intézhesse banki ügyeit.

Körösszakáli kirendeltség nyitva tartás változása

Tisztellt ügyflelink!

A Polgári Bank Zrt. Körösszakáli kirendeltségében a nyitva tartás 2020. november 1-jétől az alábbiak szerint változik.

Genius Loci díj 2020.

A Genius Loci díj 2020. regionális díjazottjaként a Polgári Bank Zrt. elnök-ügyvezetőjének Béke Lászlónénak a képviseletében Szolnokiné Gaál Edit hálózatirányítási vezető és Csatári Antal a Bank Hajdúböszörményi fiókjának fiókigazgatója vettek részt, a Hajdúböszörményi Bocskai István Gimnázium Intézményvezetőjének Gyulai Sándornak a kíséretében 2020. október 03-án.

image

Tájékoztató

A bankkártyával végrehajtott konverziós fizetési művelek során alkalmazott árfolyamok közlési formájáról.

Rövidesen forgalomba kerülnek a korszerűbb alapanyagú 100 forintosok

2020. második negyedévében kerülnek forgalomba az új alapanyagú 100 forintos érmék. A jelenleg használt 100 forintosokkal továbbra is lehet majd fizetni.

Ügyféltájékoztató Azonnali Fizetési Rendszer

Az Azonnali fizetési rendszer (AFR) indulásának időpontja a Magyar Nemzeti Bank 23/2019 (VI.5.) MNB rendelete alapján 2020. március 2. Az AFR bevezetésével a világ számos országához hasonlóan a magyar pénzügyi rendszerben is alkalmazhatóak lesznek az elmúlt években már elérhetővé vált modern kommunikációs csatornák.

ÚJ fiók nyitása Sopronban!

A Polgári Bank Zrt. exkluzív környezetben az ügyfelek bankolási szokásainak megfelelő és kényelmüket valamint rugalmas ügyfélkiszolgálást biztosító fiók nyitása mellett döntött Sopronban!

image

EXIM díjátadó gála 2018

A Magyar Export-Import Bank Zrt. (Eximbank) és a Magyar Exporthitel Biztosító Zrt. (MEHIB) intézménypárosa Budapesten rendezte meg az EXIM AWARDS díjátadó gáláját, ahol a 2017-es évben elért eredmények alapján a leggyorsabban bővülő hitelintézeti partner a Polgári Bank Zrt. lett, a díjat Béke Lászlóné elnök-ügyvezető vette át.

image

Béke Lászlóné „PRO URBE Polgár” kitüntetést kapott

Polgár város általános fejlődése, hagyományainak megőrzése, várospolitikai, gazdasági, szakmai területen kifejtett tevékenysége elismeréseként a Polgár Város Képviselő-testülete Béke Lászlónét „PRO URBE Polgár” Emlékérem kitüntetésben részesítette.

image

Újabb adathalász támadássorozat banki ügyfelek ellen

Budapest, 2017. augusztus 8. – Június óta három nagybank ügyfeleitől próbálták megszerezni bizalmas banki adataikat bűnözők, így feltételezhetően célzott adathalász-támadássorozat zajlik a hazai hitelintézetek fogyasztói ellen. A bankok sohasem kérik el ügyfeleik bizalmas adatait e-mailben, SMS-ben vagy levélben. A fogyasztóknak célszerű azonnal felvenni a kapcsolatot hitelintézetükkel ilyen kísérletek esetén.

Tájékoztató

Tartós Befektetési Számla megszűnéséről és az újrakötés (meghosszabbítás) lehetőségéről.

Internet Bank Biztonsági szint emelés

Tisztelt Ügyfelünk!

A Polgári Bank Zrt az Internet Bank alkalmazás biztonságos használatának és az ügyfelek adatainak védelme  érdekében 2016. szeptember 15-én 22:00 órától az Electra Internet Bank alkalmazás biztonsági szintjét megemeli.

Árfolyamok

Kedvezményes Devizaárfolyam Számlához kapcsolódó devizaügyletekhez

DevizaVételKözépEladás
CHF367.78370.75373.72
EUR381.39384.47387.55
USD355.36358.23361.10
GBP447.03450.64454.25
DKK50.9651.3751.78
CZK15.3915.5115.63
NOK36.9137.2137.51
PLN82.1882.8483.50
SEK36.1136.4036.69

Frissítve: 2022.05.24 verzió: 2

Valutaárfolyamok Devizaügyletekhez

DevizaVételKözépEladás
CHF359.63370.75381.87
EUR372.64382.20391.75
USD349.27358.23367.19
GBP437.12450.64464.16

Frissítve: 2022.05.24 verzió: 2

Devizaárfolyamok Hitelügyletekhez

DevizaVételKözépEladás
CHF365.94370.75375.59
EUR377.24382.21387.19

Frissítve: 2022.05.24 verzió: 2

Panaszkezelés

PANASZKEZELÉS

Tisztelt Ügyfelünk!

A Polgári Bank Zrt. működésének alapelve a szolgáltatásai színvonalának és minőségének folyamatos emelése, ügyfeleink gyors és rugalmas kiszolgálása. Fontos célkitűzésünk, hogy minden lehetséges módon segítsük Önt a pénzügyeinek kezelése során felmerült problémák megoldásában és fontos számunkra, hogy Ön elégedett legyen szolgáltatásainkkal. Munkatársaink készséggel állnak rendelkezésére, gyors és személyre szabott segítséget nyújtva.

Amennyiben pénzügyei intézése során mégis olyan problémával találkozik, melyet munkatársaink nem tudnak azonnal megoldani vagy elhárítani, lehetőség van arra, hogy Bankunk felé panasszal éljen.

A Bank segítséget kíván nyújtani abban, hogy termékeivel, szolgáltatásaival, vagy ezek minőségével, ügyintézői magatartásával, vagy bármely más témával kapcsolatban felmerült panaszát milyen módon terjesztheti elő.

Ennek érdekében megkérjük, hogy figyelmesen olvassa el a Bank Panaszkezelési Tájékoztatóját, mely az esetleges bejelentésekkel, panaszos ügyek kezelésével kapcsolatos tudnivalókat tartalmazza.

Nem tekinthető panasznak, amennyiben általános tájékoztatást, véleményt, állásfoglalást kér, vagy méltányossági kérelmet terjeszt elő.

Panaszát az alábbi módon tudja eljuttatni hozzánk

Bankfiókban, személyesen:

  • Ha panaszával kapcsolatosan meghatalmazott útján kíván eljárni, kérjük az ehhez szükséges, megfelelően kitöltött formanyomtatványt használni.
    Meghatalmazás (szabályzat 3. mell.)

Elektronikusan

  • Elektronikus úton a titkarsag@polgaribank.hu címre kérjük a beadványt továbbítani. Kérjük a szükséges adatok, elérhetőségek pontos megadását, hogy választ eljuttathassuk Önnek!

Postai úton, telefaxon

Telefonon

  • A telefonos kommunikációt a Bank hangfelvétellel rögzíti, egyedi azonosítószámmal látja el és hangfelvételt öt évig megőrzi.
  • A hangrögzítéshez kapcsolódó Adatkezelési tájékoztatót itt érheti el.
  • Minden nap 0.00 – 24.00 óráig telefonos panaszkezelési ügyfélszolgálaton keresztül: (06) 21 24 24 612

ELJÁRÁS PANASZ ESETÉN

A beérkezett észrevételt, panaszt a Bank nyilvántartásba veszi.
A Bank a panasz kivizsgálásáért külön díjat nem számít fel.
A panasz kivizsgálása az összes vonatkozó körülmény figyelembevételével, teljeskörűen történik.

A Bank a panasszal kapcsolatos, indokolással ellátott választ 30 naptári napon belül, pénzforgalmi szolgáltatásával összefüggő írásbeli panasz esetén 15 munkanapon belül megküldi a panaszt benyújtó részére.

Ha a pénzforgalmi szolgáltatással összefüggő panasz valamely eleme a szolgáltatón kívül álló okból 15 munkanapon belül nem válaszolható meg, a szolgáltató ideiglenes választ küld az ügyfélnek, amely az érdemi válasz késedelmének okait, valamint a végső válasz határidejét is tartalmazza. A végső válasz megküldésének határideje ugyanakkor nem lehet későbbi, mint a panasz közlését követő 35. munkanap.

Amennyiben panasza elutasításra kerül, válaszunkban részletes tájékoztatást nyújtunk az igénybe vehető jogorvoslatokról, továbbá megadjuk az érintett hatóságok, testületek elérhetőségét, levelezési címét. Emellett lehetőséget biztosítunk ezen testületeknél történő eljárás megindításához szükséges pénzügyi fogyasztóvédelmi beadvány térítésmentes igénylésére.

Ha a kapott válaszból Ön úgy látja, hogy felmerült panaszát nem megfelelően kezeltük, a magyar Nemzeti Bankról szóló törvény értelmében lehetősége van reklamációjával írásban a Magyar Nemzeti Bankhoz fordulni (MNB  https://www.mnb.hu/fogyasztovedelem). Ezen túlmenően kezdeményezheti a Magyar Nemzeti Bank által működtetett Pénzügyi Békéltető Testület (PBT https://www.mnb.hu/letoltes/pbt-nc-2.pdf) eljárását is.

A Pénzügyi Békéltető Testületre vonatkozó Általános Tájékoztatás az alábbiakban érhető el:

PBT ÁLTALÁNOS TÁJÉKOZTATÁS (szabályzat 4.1. mell)

Magyar Nemzeti Bank Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ
Ügyfélszolgálat: 1122 Budapest, Krisztina krt. 6.
levelezési címe: 1534 Budapest, BKKP Pf. 777.
telefon: (06 80) 203 776
email cím: ugyfelszolgalat@mnb.hu

Pénzügyi Békéltető Testület
Székhelye: 1122 Budapest, Krisztina krt.6.
Ügyfélszolgálat: 1122 Budapest, Krisztina krt. 6.
levelezési címe: 1525 Budapest, BKKP Pf. 172.
telefon: (06 80) 203 776
email cím: ugyfelszolgalat@mnb.hu

Elektronikus úton ügyfélkapun keresztül: www.mo.hu

A Pénzügyi Békéltető Testület (PBT), valamint a Magyar Nemzeti Bank (MNB) eljárásának kezdeményezésére irányuló kérelem benyújtására rendszeresített formanyomtatványok letöltése itt. (A Magyar Nemzeti Bankhoz címzett fogyasztói kérelem, szabályzat 5. mell) (A Pénzügyi Békéltető Testülethez címzett Általános Fogyasztói Kérelem 6. mell).
A Pénzügyi Békéltető Testületre vonatkozó részletes tájékoztatás található az MNB által készített - Pénzügyi Navigátor Füzetben is.

A Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Irodahálózatra vonatkozó részletes tájékoztatás található az MNB által készített - Pénzügyi Navigátor Füzetben is.

A Magyar Nemzeti Bank által rendszeresített formanyomtatványok az MNB honlapjáról is letölthetőek:

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a panasz benyújtása nem jelenti a fizetési kötelezettség felfüggesztését!

A Bank panaszkezelésének részletes szabályait a Panaszkezelési szabályzat tartalmazza. (szabályzat)

A panaszkezelés általános menetéről és fórumairól részletes tájékoztatás található az MNB által készített-pénzügyi panaszokra vonatkozó- Pénzügyi Navigátor Füzetben is, valamint a Magyar Nemzeti Bank honlapján a www.mnb.hu/fogyasztovedelem oldalon.

Bankunk az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseinek megfelelően kezeli adatait. Panaszkezeléshez kapcsolódó Adatkezelési tájékoztatónkat itt érheti el. (9. melléklet)

A Polgári Bank Zrt., mint a Magyar Takarékszövetkezeti Bank Zrt. közvetítője az alábbiakban közzé teszi az MTB Zrt. panaszkezelési tájékoztatóját és annak mellékleteit.

Bankkártyákra vonatkozó MTB Zrt. Panaszkezelési Tájékoztató

A Polgári Bank Zrt., mint a Golden Gate Global Zrt. közvetítője az alábbiakban közzé teszi a GGGL panaszkezelési szabályzatát.

A Polgári Bank Zrt., mint a Fundamenta  Zrt. közvetítője az alábbiakban közzé teszi a Fundamenta Zrt. panaszkezelési szabályzatát.