Nehezen igazodik el a pénzügyi ajánlatok között? Nem tudja, hogyan és kinek kell benyújtani egy hivatalos panaszt? Anyagi nehézséget okoz a hiteltörlesztés, esetleg a törlesztési moratóriummal kapcsolatban van kérdése? Forduljon bizalommal a Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Irodahálózat!
A Magyar Nemzeti Bank által létrehozott Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Irodahálózat munkatársai ingyenes, piaci szolgáltatóktól független pénzügyi tanácsadást nyújtanak az ország valamennyi megyeszékhelyén.
A jogi vagy pénzügyi végzettséggel, a témában naprakész ismeretekkel rendelkezőszakértők hasznos, gyakorlati tanácsokkal szolgálnak a pénzügyi problémák megoldásához, és kiemelt hangsúlyt fektetnek arra, hogy az anyagi nehézségek megelőzésében is támogassák ügyfeleiket.
Az ingyenes tanácsadások alkalmával
Mivel a hálózat jól működő munkakapcsolattal rendelkezik számos pénzügyi fogyasztóvédelmi és szociális szervezethez, tanácsadói a bonyolultabb ügyekben is arra törekednek, hogy ügyfeleik problémáira személyre szabott, valódi megoldást találjanak.
A Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Irodahálózat vidéki irodáinak elérhetőségei megtalálhatók a Pénzügyi Navigátor honlapon.
Pénzügyi Navigátor. Utat mutat a pénzügyekben.
Kapcsolódó Youtube videók:
Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Irodahálózat
Bizonytalan, kérdése van? Van segítség a pénzügyekhez!
A bankoknak kötelessége minden év január 31-ig tájékoztatnia az ügyfeleiket az éves számlaköltségükről. A kimutatásban részletesen áttekinthetjük, hogy mennyit költöttünk banki szolgáltatásokra az elmúlt évben. Ilyen szolgáltatás lehet a számlavezetési díj, SMS-értesítések díja, internetbank, mobilalkalmazás és telefonos banki szolgáltatások díja.
Fontos, hogy
Ne feledjük: a bankszámla, számlacsomag kiválasztása nem egy egyszeri feladat. Bizonyos időközönként, például évente érdemes, de új élethelyzet (például munkahelyváltás, GYES stb.) esetén mindenképpen ajánlott felülvizsgálni a döntéseinket, és ha az igényeink, lehetőségeink változtak, akkor ehhez kell igazítanunk az új konstrukciót is.
Fontos!
Ha olyan e-mailt vagy értesítést kapunk, hogy banki üzenetünk érkezett a személyes tárhelyünkre, netbank fiókunkba, mindenképp nézzük meg – lehet, hogy épp az éves kimutatását küldték ki. Ugyanakkor legyünk körültekintők, ha egy látszólag banki e-mailben személyes vagy bankszámlaadatainkat kérik – ezeket soha ne adjuk meg, a bank nem kér ilyen információkat levélben vagy e-mailben! Erről bővebben a Digitális biztonság című tartalmak között olvashat.
https://www.mnb.hu/fogyasztovedelem/on-tudja-mennyi-az-annyi-sporoljon-a-bankszamlajan
A takarékoskodni többet jelent a mindennapi spórolásnál. Takarékoskodni egyfajta szemlélet is, amellyel akár a néhány száz forintos "pénznyelőket" is felismerjük, szokásaink, döntéseink megváltoztatásával pedig faragunk is belőle. Hosszú távú elköteleződés ez, amely biztos eredményre vezet, hiszen a rendszeresen félretett vagy átütemezett néhány száz forintból tízezrek is lehetnek a hónap végére.
A Sok kicsi sokra megy - ebben nyújt segítséget a Pénzügyi Navigátor.
Az alábbi tájékoztató anyagokban hasznos tanácsokat talál a takarékoskodásra.
További hasznos, a spórolással, megtakarításokkal kapcsolatos információk, gyakorlati tippek megtalálhatóak a Pénzügyi Navigátor honlapján.
A Magyar Nemzeti Bankról szóló 2013. évi CXXXIX. törvény az MNB feladataként jelöli meg a pénzügyi közvetítőrendszer felügyeletét, illetve a pénzügyi szervezetek által nyújtott szolgáltatásokat igénybe vevők érdekeinek védelmét.
E tevékenység keretében az MNB vizsgálja a hazai és nemzetközi piaci folyamatokat, figyelemmel kíséri és ellenőrzi az intézmények jogszerű működését, kommunikációs csatornáit és azok tartalmát, általános sajtófigyelés keretében értékeli a pénzügyi intézményekről és szolgáltatókról megjelenő híreket, továbbá elemzi a jogszabályon alapuló adatszolgáltatás nyomán beérkező információkat.
A tudatos fogyasztói társadalom kialakítása, a megalapozatlan, helytelen fogyasztói döntésekből adódó félreértések és károk csökkentése érdekében az MNBproaktív pénzügyi fogyasztóvédelmi tájékoztató tevékenységet végez,professzionális ügyfélszolgálatot működtet, továbbá társintézményekkel, valamint a civil és a kereskedelmi-szolgáltató szféra szereplőivel működik együtt.
A mindennapi életben hasznos, pénzügyekkel kapcsolatos információk a Pénzügyi Navigátor tájékoztatóanyagokban érhetők el. A Pénzügyi Navigátor eszközrendszer pénzügyi fogyasztóvédelmi honlapból, tematikus füzetsorozatból, oktató- és egyperces kisfilmekből, termékválasztást és tudatos döntést segítő alkalmazásokból, valamint mobilapplikációból áll.
A megalapozott pénzügyi döntést ösztönző tájékoztatás mellett az MNB a panaszos helyzetek kezeléséhez is segítséget nyújt. A budapesti Krisztina körúton található ügyfélszolgálat munkatársai személyesen, telefonon és írásban is rendelkezésre állnak, míg a fővárostól távol élő fogyasztók az MNB-vel együttműködő Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Irodahálózat szakértőihez fordulhatnak számos vidéki városban.
Pénzügyi Navigátor. Utat mutat a pénzügyekben.
Telefonos Ügyfélszolgálat 0-24
2024. szeptember 30.
Tájékoztató Apple téves tranzakciók
2024. július 1.
Sajtóközlemény
2024. június 28.
© 2024 - Polgári Bank Zrt. Minden jog fenntartva