Tájékoztató erős ügyfél-hitelesítésről

Tisztelt Ügyfelünk!

Tájékoztatjuk, hogy 2021. január 01-től a Banknál is bevezetésre került az EU 2015/2366 irányelvnek (PSD2) megfelelően az erős ügyfél-hitelesítés. Ez azt jelenti, hogy az interneten kezdeményezett bankkártyás vásárlások többségénél bizonyos tranzakciók* esetében erős ügyfél-hitelesítést kell alkalmazni. A bankkártyával történő vásárlások ezáltal biztonságosabbá válnak.     

Az interneten bankkártyával történő fizetéshez szükséges:

  • egy SMS-ben kapott, egyszer használható 6 jegyű kód,
  • egy állandó, 4 jegyű jelszó (Internetes PIN – iPIN).

Ezek megadása nélkül az interneten kezdeményezett, Európai Unión belüli bankkártyás vásárlások nem teljesülnek.

2021. június 30. előtt igényelt bankkártya esetén az interneten kezdeményezett vásárláshoz az Ön kezdeti állandó jelszava (iPIN) az Ön bankkártyájához tartozó fizetési/pénzforgalmi számla számának 13-16. karaktere. (Pl. 612000489-12345678, iPIN: 5678). Ezt a kezdeti jelszót 2021. június 30-ig meg kellett változtatni a bankkártyája segítségével az MBH Bank Nyrt. által üzemeltetett ATM-ek segítségével. Ha erre nem került sor, 2021. július 01. után Ön nem tud erős ügyfél-hitelesítést igénylő bankkártyás tranzakciót jóváhagyni addig, amíg a kódot nem módosítja.     

2021. július 01. után igényelt bankkártya esetén az iPIN jelszót Önnek kell megadnia bankkártyája segítségével az MBH Bank Nyrt. Zrt. által üzemeltetett ATM-eken keresztül. Ennek hiányában nem fog tudni erős ügyfél-hitelesítést igénylő bankkártyás tranzakciót végrehajtani.

Ön a bankkártyája segítségével bármely MBH Bank Nyrt. hálózatába tartozó ATM-en tudja módosítani/megadni iPIN jelszavát. Az ATM-en történő iPIN módosítást/megadás folyamata:

  • A bankkártya behelyezését, a nyelv kiválasztását és a bankkártyájához tartozó fizikai PIN kód megadását követően ki kell választani az „Internetes PIN megadás” funkciót.
  • Itt Ön megadja, az Ön által választott 4 számjegyből álló iPIN jelszót, majd a következő képernyőn megerősíti ezt újra.
  • Ezt követően kiválasztható, hogy kér-e bizonylatot a módosításról.
  • Az iPIN jelszó azonnal módosul, az erős ügyfél-hitelesítéssel jóváhagyandó tranzakciók során már ezt az új jelszót kell használni.

Az interneten történő online vásárlás folyamata:

  1. SMS-ben kapott 6 jegyű kód megadása. Ha nem kap SMS-t, kérjük, ellenőrizze, hogy a felületen feltüntetett számok megegyeznek-e telefonszámának utolsó négy számjegyével. Ha a képernyőn „9999” szerepel a telefonszám utolsó 4 számjegyeként, akkor nyilvántartásunkban nem szerepel a bankkártyához érvényes telefonszám. Ebben az esetben kérjük, vegye fel a kapcsolatot számlavezető fiókjával a korábbi tájékoztatók szerint. Az SMS-ben kapott egyszer használatos kód csak az adott tranzakcióhoz használható fel (szükség esetén az oldalon található „Újraküldés” gomb segítségével újra kérhető).
  2. 4 számjegyből álló iPIN jelszó megadása. Az iPIN jelszó nem módosul tranzakciónként, minden vásárláskor ugyanazt a kódot kell megadni.

Ha az SMS-ben kapott kód és a jelszó (iPIN) helyesen kerül megadásra  a felületen, az online tranzakció jóváhagyásra kerül. Ha öt esetben hibásan kerül megadásra valamelyik hitelesítő adat, a kártyával 60 percig nem lesz lehetőség internetes tranzakció hitelesítésére.

Azokat az online tranzakciókat, amelyek esetében nincs erős ügyfél-hitelesítés, (mert az EU-n belüli elfogadó nem hitelesített rendszert alkalmaz), a jogszabály által a kis összegű műveletek esetében alkalmazható kivétel szerint kerül engedélyezésre, maximum:

  • 9 000 Ft-ig egy összegben, illetve  
  • 30 000 Ft-ig egymást követően.   

Az EU-n kívüli internetes bankkártyás vásárlásoknál lesznek olyan szolgáltatók, akik kérnek erős ügyfél-hitelesítést, de előfordulhat az is, hogy Ön az eddig megszokott módon, tehát hitelesítés nélkül tud majd interneten bankkártyával vásárolni.

Annak érdekében, hogy az online vásárláshoz szükséges kódot tartalmazó SMS biztosan megérkezzen az Ön mobil telefonjára, kérjük, ellenőrizze a számlavezető fiókjában megadott mobil telefonszámot. Ha nem biztos a megadott telefonszám pontosságában, vagy a kezdeményezett online tranzakció folyamatában a képernyőn „9999” szerepel a telefonszám utolsó 4 számjegyeként, kérjük egyeztessen kollégáinkkal. Az erős ügyfél-hitelesítéshez megadott telefonszám módosítására Önnek lehetősége van Electra InternetBankingon kereszetül, szabad formátumú üzenet beküldésével. A beazonosíthatóság érdekében az alábbi adatokra van szükség:

  • Kártyabirtokos neve:
  • Fizetési/pénzforgalmi számla száma (amihez az Ön bankkártyája tartozik):
  • Régi, módosítani kívánt telefonszám:
  • Erős ügyfél-hitelesítéshez megadott új mobil telefonszám: 

Kérjük tájékoztatásunk szíves tudomásulvételét. További információkért kérjük, forduljon bankfiókjaink munkatársaihoz. Bankfiókjaink elérhetősége a Bank honlapján megtalálható (www.polgaribank.hu).

Tisztelettel:

                                                                                              Polgári Bank Zrt.

* Erős ügyfél-hitelesítést kell végezni valamennyi internetes vásárlási tranzakció esetén, olyan internetes elfogadóhelyek esetén, amelyek kártyaelfogadásban Európai Unión belüli pénzintézettel kötöttek szerződést. Emellett azonban más országok online kereskedői is megkövetelhetik. A recurring payment (ismétlődő internetes vásárlások, mely során az ügyfél megadja kártya adatait a szolgáltatónak) vonatkozásában csak az első tranzakció esetén. A hitelesítés kapcsán a Bank fenntartja a jogot, hogy a jogszabály adta kereteken belül további kivételeket alkalmazzon.

Aktuális


Telefonos Ügyfélszolgálat 0-24

2024. szeptember 30.

Hír

Tájékoztató Apple téves tranzakciók

2024. július 1.

Hír

Sajtóközlemény

2024. június 28.

Kiemelt termékek


PB CSOK Plusz Otthonteremtési Kamattámogatott kölcsön

BŐVEBBEN
Magansz Szemelyi kolcson kiem 350x186 2024 02 15

Polgári Bank Személyi kölcsön

BŐVEBBEN
Magansz Szamlahite kiem 350x186 2024 02 15

Polgári Bank Számlahitel

BŐVEBBEN
ATM&Fiók kereső
map ATM&Fiók kereső
Árfolyamok
map Árfolyamok
Vállalati hirdetmény
map Vállalati hirdetmény
Lakossági Hirdetmény
map Lakossági Hirdetmény
Csalásmegelőzés
map Csalásmegelőzés
kartyaletiltas
Kártyaletiltás

Elveszítette vagy ellopták bankkártyáját?

Bankkártyáját letilthatja a Polgári Bank Zrt. munkatársainak segítségével:

0-24 óráig a (06 1) 373-33-99 telefonszámon

személyesen munkaidőben a legközelebbi fiókunkban.

Kapcsolat
map Kapcsolat