Tisztelt Ügyfelünk!
Tájékoztatjuk, hogy 2021. január 01-től a Banknál is bevezetésre került az EU 2015/2366 irányelvnek (PSD2) megfelelően az erős ügyfél-hitelesítés. Ez azt jelenti, hogy az interneten kezdeményezett bankkártyás vásárlások többségénél bizonyos tranzakciók* esetében erős ügyfél-hitelesítést kell alkalmazni. A bankkártyával történő vásárlások ezáltal biztonságosabbá válnak.
Az interneten bankkártyával történő fizetéshez szükséges:
Ezek megadása nélkül az interneten kezdeményezett, Európai Unión belüli bankkártyás vásárlások nem teljesülnek.
A 2021. június 30. előtt igényelt bankkártya esetén az interneten kezdeményezett vásárláshoz az Ön kezdeti állandó jelszava (iPIN) az Ön bankkártyájához tartozó fizetési/pénzforgalmi számla számának 13-16. karaktere. (Pl. 612000489-12345678, iPIN: 5678). Ezt a kezdeti jelszót 2021. június 30-ig meg kellett változtatni a bankkártyája segítségével az MBH Bank Nyrt. által üzemeltetett ATM-ek segítségével. Ha erre nem került sor, 2021. július 01. után Ön nem tud erős ügyfél-hitelesítést igénylő bankkártyás tranzakciót jóváhagyni addig, amíg a kódot nem módosítja.
A 2021. július 01. után igényelt bankkártya esetén az iPIN jelszót Önnek kell megadnia bankkártyája segítségével az MBH Bank Nyrt. Zrt. által üzemeltetett ATM-eken keresztül. Ennek hiányában nem fog tudni erős ügyfél-hitelesítést igénylő bankkártyás tranzakciót végrehajtani.
Ön a bankkártyája segítségével bármely MBH Bank Nyrt. hálózatába tartozó ATM-en tudja módosítani/megadni iPIN jelszavát. Az ATM-en történő iPIN módosítást/megadás folyamata:
Az interneten történő online vásárlás folyamata:
Ha az SMS-ben kapott kód és a jelszó (iPIN) helyesen kerül megadásra a felületen, az online tranzakció jóváhagyásra kerül. Ha öt esetben hibásan kerül megadásra valamelyik hitelesítő adat, a kártyával 60 percig nem lesz lehetőség internetes tranzakció hitelesítésére.
Azokat az online tranzakciókat, amelyek esetében nincs erős ügyfél-hitelesítés, (mert az EU-n belüli elfogadó nem hitelesített rendszert alkalmaz), a jogszabály által a kis összegű műveletek esetében alkalmazható kivétel szerint kerül engedélyezésre, maximum:
Az EU-n kívüli internetes bankkártyás vásárlásoknál lesznek olyan szolgáltatók, akik kérnek erős ügyfél-hitelesítést, de előfordulhat az is, hogy Ön az eddig megszokott módon, tehát hitelesítés nélkül tud majd interneten bankkártyával vásárolni.
Annak érdekében, hogy az online vásárláshoz szükséges kódot tartalmazó SMS biztosan megérkezzen az Ön mobil telefonjára, kérjük, ellenőrizze a számlavezető fiókjában megadott mobil telefonszámot. Ha nem biztos a megadott telefonszám pontosságában, vagy a kezdeményezett online tranzakció folyamatában a képernyőn „9999” szerepel a telefonszám utolsó 4 számjegyeként, kérjük egyeztessen kollégáinkkal. Az erős ügyfél-hitelesítéshez megadott telefonszám módosítására Önnek lehetősége van Electra InternetBankingon kereszetül, szabad formátumú üzenet beküldésével. A beazonosíthatóság érdekében az alábbi adatokra van szükség:
Kérjük tájékoztatásunk szíves tudomásulvételét. További információkért kérjük, forduljon bankfiókjaink munkatársaihoz. Bankfiókjaink elérhetősége a Bank honlapján megtalálható (www.polgaribank.hu).
Tisztelettel:
Polgári Bank Zrt.
* Erős ügyfél-hitelesítést kell végezni valamennyi internetes vásárlási tranzakció esetén, olyan internetes elfogadóhelyek esetén, amelyek kártyaelfogadásban Európai Unión belüli pénzintézettel kötöttek szerződést. Emellett azonban más országok online kereskedői is megkövetelhetik. A recurring payment (ismétlődő internetes vásárlások, mely során az ügyfél megadja kártya adatait a szolgáltatónak) vonatkozásában csak az első tranzakció esetén. A hitelesítés kapcsán a Bank fenntartja a jogot, hogy a jogszabály adta kereteken belül további kivételeket alkalmazzon.
Telefonos Ügyfélszolgálat 0-24
2024. szeptember 30.
Tájékoztató Apple téves tranzakciók
2024. július 1.
Sajtóközlemény
2024. június 28.
© 2024 - Polgári Bank Zrt. Minden jog fenntartva