Fontos Tudnivalók a külföldi bankkártya/hitelkártya használatról
Fontos tudnivalók külföldi bankkártya/hitelkártya használatáról
Ellenőrizze és aktualizálja a Hitelintézetünknél megadott elérhetőségeit! Külföldre utazás előtt kérjük, ellenőrizze Hitelintézetünknél megadott elérhetőségi adatainak (különösképpen telefonszámának és elektronikus levélcímének) naprakészségét, változás esetén jelentse be módosuló adatait.
Értesítsen minket úti céljáról, így megelőzhető kártyájának esetleges szükségtelen zárolása a szokatlan külföldi tranzakciók miatt. Utazását bejelentheti bármelyik fiókunkban.
Kössön utasbiztosítást! A nyaralás alatti balesetek és betegségek éppen elég kellemetlen élménnyel szolgálhatnak, ne tetézze még az ezek miatt fizetendő számlákkal is.
Jegyezze fel a telefonos ügyfélszolgálat elérhetőségeit! Mentse el telefonján, hogy pl. bankkártyája esetleges elvesztése esetén azonnal intézkedhessünk.
Igényeljen kártyához biztosított SMS szolgáltatást! Biztonsága érdekében SMS-ben értesülhet a bankkártyával és hitelkártyával végzett tranzakciókról, így folyamatosan nyomon követheti számlaegyenlegének alakulását. A szolgáltatásért fizetendő díjat megtalálja a bankszámlacsomagjának megfelelő, illetve a Hitelkártya Hirdetményben.
Telefonos Ügyfélszolgálat: +36 1 373-3399
Miért fordulhat elő, hogy átmenetileg blokkolásra kerül a kártyája külföldi használat esetén?
Az általános vásárlási szokásoktól feltűnően eltérő, szokatlan tranzakciók esetén amennyiben kollégáink úgy ítélik meg, hogy a tranzakció magas kockázatú, úgy átmenetileg zárolhatják a kártyát, az Ön érdekében, az esetleges visszaélések megelőzése céljából. Ebben az esetben a számlavezető Hitelintézet a lehető leghamarabb felveszi Önnel a kapcsolatot a kérdéses tranzakció egyezetése érdekében. Amennyiben a kártyahasználat során problémát észlel, a tranzakció elutasításra kerül, akkor a Takarékbank ügyfélszolgálatával illetve a számlavezető hitelintézettel telefonon keresztül egyeztethet a zárolás feloldása érdekében.
Mi történik, ha előre értesíti a Hitelintézetet tervezett utazásáról?
A hitelintézeti rendszerek az Ön védelmében folyamatosan ellenőrzik a bankkártyás tranzakciókat. Ha tudatja velünk külföldi tartózkodásának tényét, pontosabban tudjuk a munkánkat végezni. Az utazás célját és időtartamát rögzítjük rendszerünkben, ezzel csökkentve a szükségtelen zárolás lehetőségét. A lehetséges zárolást azonban ez nem zárja ki teljesen, hiszen ha a bejelentés ellenére is szokatlan tranzakciót észlelünk, az Ön és a visszaélések megelőzése érdekében megtesszük a szükséges lépéseket. Tájékoztatjuk, hogy a zárolás feloldása díjmentes.
A bankkártya/hitelkártya használatával és a felmerülő kockázatokkal kapcsolatban, valamint a biztonságos külföldi kártyahasználatról további hasznos információt az alábbi, MNB által publikált összefoglalókban talál: