Tájékoztatjuk Önöket, hogy 2024. április 01-től hatályosan a Polgári Banknál is elérhető a fizetési kérelmek fogadás szolgáltatás.
A fizetési kérelem szolgáltatás az azonnali átutaláshoz kapcsolódó kiegészítő szolgáltatás, amely kizárólag elektronikus csatornán (Electra Internetbanking, Electra ügyfélprogram) érhető el.
A fizetési kérelem fogadási szolgáltatás minden elektronikus csatornával rendelkező Ügyfél számára elérhető, a vonatkozó hirdetményekben, kondíciós listákban feltüntetett díj felszámítása mellett.
A Bank minden olyan bankszámlára biztosítja a Fizetési kérelem fogadását, amelyről azonnali átutalási megbízás kezdeményezhető.
A Bank SMS értesítést küld az ügyfél részére a fizetési kérelem érkezéséről.
A fizetési kérelem nem fizetési megbízás, hanem egy üzenet a kedvezményezettől a fizetőfél számára abból a célból, hogy a fizető fél a kedvezményezett által megadott adatokkal azonnali átutalási megbízást kezdeményezzen.
Az ügyfél jogosult a Fizetési kérelmet elutasítani vagy elfogadni.
Elfogadás esetén amennyiben a fizetési kérelem indítója lehetőséget adott rá módosítható az összeg és a tranzakció közleménye.
Elutasítás esetén a fizető fél az üzenetre adott válaszában megadhatja az elutasítás okát.
A számla felett rendelkezésre jogosult számlánként, az adott számla tekintetében általános jelleggel letilthatja a fizetési kérelmek fogadását az általa kezelt forint fizetési/pénzforgalmi számlákon. A letiltást követően az érintett számlákra érkező fizetési kérelmeket a Bank automatikusan, az Ügyfél külön értesítése nélkül visszautasítja mindaddig, amíg a tiltást a számla felett rendelkezésre jogosult fel nem oldja. Letiltással kapcsolatos ügyintézésre bankfiókban van lehetőség.
A Kedvezményezett meghatározza a fizetési kérelemben annak érvényességét, amely legfeljebb a fizetési kérelem benyújtását követő két hónap lehet, továbbá feltünteti az azonnali átutalási megbízás megadásához szükséges valamennyi adatot.
Amennyiben az érvényességi időn belül nem kerül jóváhagyásra vagy elutasításra a fizetési kérelem
az lejárt státuszúvá válik, ebben az esetben már nem lehet megválaszolni. Ezzel egyidejűleg a kérelmet küldő félnél is lejárt lesz a fizetési kérelem státusza.
A fizetési kérelem oly módon is benyújtható, hogy abban az azonnali átutalási megbízás megadásához szükséges adatok között a fizető fél neve és pénzforgalmi jelzőszáma helyett, a fizető fél fizetési számlájához hozzárendelt másodlagos számlaazonosító (telefonszám, e-mail cím, adószám, adóazonosító jel) szerepel.
A fizetési kérelem üzenet nem jelenik meg a bankszámlakivonaton, azon csak a fizetési kérelem alapján teljesített azonnali átutalás adatai jelennek meg.
A fogadott fizetési kérelem jóváhagyás előtt mindig ellenőrizze a fizetési kérelmet kezdeményező kedvezményezett nevét, számlaszámát, valamint az összeget és a közlemény tartalmát is.
Kizárólag abban az esetben hagyja jóvá a kérelmet, ha megbizonyosodott arról, hogy az összeget valóban ki kell fizetnie a kedvezményezettnek.
Üdvözlettel:
Polgári Bank Zrt.
Tájékoztató áthelyezett munkanap 2025. május 17.
2025. május 13.
Tájékoztató Ünnepi nyitvatartási rend 2025. május 1.
2025. április 23.
Tájékoztató Ünnepi nyitvatartási rend 2025. Húsvét
2025. április 14.
© 2025 - Polgári Bank Zrt. Minden jog fenntartva