Tájékoztatjuk Önöket, hogy 2024. április 01-től hatályosan a Polgári Banknál is elérhető a fizetési kérelmek fogadás szolgáltatás.
A fizetési kérelem szolgáltatás az azonnali átutaláshoz kapcsolódó kiegészítő szolgáltatás, amely kizárólag elektronikus csatornán (Electra Internetbanking, Electra ügyfélprogram) érhető el.
A fizetési kérelem fogadási szolgáltatás minden elektronikus csatornával rendelkező Ügyfél számára elérhető, a vonatkozó hirdetményekben, kondíciós listákban feltüntetett díj felszámítása mellett.
A Bank minden olyan bankszámlára biztosítja a Fizetési kérelem fogadását, amelyről azonnali átutalási megbízás kezdeményezhető.
A Bank SMS értesítést küld az ügyfél részére a fizetési kérelem érkezéséről.
A fizetési kérelem nem fizetési megbízás, hanem egy üzenet a kedvezményezettől a fizetőfél számára abból a célból, hogy a fizető fél a kedvezményezett által megadott adatokkal azonnali átutalási megbízást kezdeményezzen.
Az ügyfél jogosult a Fizetési kérelmet elutasítani vagy elfogadni.
Elfogadás esetén amennyiben a fizetési kérelem indítója lehetőséget adott rá módosítható az összeg és a tranzakció közleménye.
Elutasítás esetén a fizető fél az üzenetre adott válaszában megadhatja az elutasítás okát.
A számla felett rendelkezésre jogosult számlánként, az adott számla tekintetében általános jelleggel letilthatja a fizetési kérelmek fogadását az általa kezelt forint fizetési/pénzforgalmi számlákon. A letiltást követően az érintett számlákra érkező fizetési kérelmeket a Bank automatikusan, az Ügyfél külön értesítése nélkül visszautasítja mindaddig, amíg a tiltást a számla felett rendelkezésre jogosult fel nem oldja. Letiltással kapcsolatos ügyintézésre bankfiókban van lehetőség.
A Kedvezményezett meghatározza a fizetési kérelemben annak érvényességét, amely legfeljebb a fizetési kérelem benyújtását követő két hónap lehet, továbbá feltünteti az azonnali átutalási megbízás megadásához szükséges valamennyi adatot.
Amennyiben az érvényességi időn belül nem kerül jóváhagyásra vagy elutasításra a fizetési kérelem
az lejárt státuszúvá válik, ebben az esetben már nem lehet megválaszolni. Ezzel egyidejűleg a kérelmet küldő félnél is lejárt lesz a fizetési kérelem státusza.
A fizetési kérelem oly módon is benyújtható, hogy abban az azonnali átutalási megbízás megadásához szükséges adatok között a fizető fél neve és pénzforgalmi jelzőszáma helyett, a fizető fél fizetési számlájához hozzárendelt másodlagos számlaazonosító (telefonszám, e-mail cím, adószám, adóazonosító jel) szerepel.
A fizetési kérelem üzenet nem jelenik meg a bankszámlakivonaton, azon csak a fizetési kérelem alapján teljesített azonnali átutalás adatai jelennek meg.
A fogadott fizetési kérelem jóváhagyás előtt mindig ellenőrizze a fizetési kérelmet kezdeményező kedvezményezett nevét, számlaszámát, valamint az összeget és a közlemény tartalmát is.
Kizárólag abban az esetben hagyja jóvá a kérelmet, ha megbizonyosodott arról, hogy az összeget valóban ki kell fizetnie a kedvezményezettnek.
Üdvözlettel:
Polgári Bank Zrt.
Telefonos Ügyfélszolgálat 0-24
2024. szeptember 30.
Tájékoztató Apple téves tranzakciók
2024. július 1.
Sajtóközlemény
2024. június 28.
© 2024 - Polgári Bank Zrt. Minden jog fenntartva