Tegyen meg mindent annak érdekében, hogy ne legyen telefonos adathalászat („vishing”) áldozata.
A csalók telefonon próbálnak kicsalni adatokat az ügyfelektől adategyeztetésre hivatkozva, önmagukat a bank dolgozóinak kiadva.
Az első és legfontosabb lépés, hogy meggyőződjön róla, lehet-e valós egy ilyen tartalmú hívás.
Az ügyfelek többsége rendelkezik különböző kényelmi banki szolgáltatásokkal, melyekkel a bankkártya- vagy számlaműveletekről (terhelésekről, jóváírásokról) SMS-ben vagy mobilalkalmazáson keresztül üzeneteket kapnak. Ha nem érkezett ilyen üzenet, ennek ellenére a hívó fél konkrét visszaélésről tájékoztat minket, legyünk óvatosak!
Ha valamiért mégis folytatjuk a telefonos beszélgetést, a következőkre figyeljen:
Ha bizonytalanok a hívó fél kilétében szakítsák meg a hívást és hívják fel a bank ügyfélszolgálatát!
Sok esetben a visszaélések azért valósultak meg, mert az ügyfelek a csalók kérésére az SMS-ben szereplő kódokat is kiadták.
Legyen körültekintő!
Az MNB oldalán elérhető az alábbi szakmai cikk: Dr. Tarpai Lajos Tamás: Új trükkökkel támadnak a banki csalók, link:
https://www.mnb.hu/letoltes/dr-tarpai-lajos-tamas-uj-trukkokkel-tamadnak-a-banki-csalok.pdf
Ünnepi nyitva tartási rend 2024. november 1.
2024. október 28.
Ünnepi nyitva tartási rend 2024. október 23.
2024. október 10.
Telefonos Ügyfélszolgálat 0-24
2024. szeptember 30.
© 2024 - Polgári Bank Zrt. Minden jog fenntartva